رشد ۲۰۹ درصدی شاخص دیپلماسی علمی و رشد ۳۵۰ درصدی تولید مقالات برتر دنیا در ۸ سال اخیر

سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
9:10
Uncut Gems

به گزارش شفاف دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف که امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم در ارتباطات مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد ، در مورد دستاوردهای پژوهش و فناوری ملی در دولت های یازدهم و دوازدهم صحبت کرد. وی گفت که اخیراً به ویژه در چند سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته …

رشد ۲۰۹ درصدی شاخص دیپلماسی علمی و رشد ۳۵۰ درصدی تولید مقالات برتر دنیا در ۸ سال اخیر https://online-mag.ir/2021/05/رشد-۲۰۹-درصدی-شاخص-دیپلماسی-علمی-و-رشد-۳/ مجله آنلاین Sun, 09 May 2021 12:37:22 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/05/رشد-۲۰۹-درصدی-شاخص-دیپلماسی-علمی-و-رشد-۳/ به گزارش شفاف دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف که امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم در ارتباطات مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد ، در مورد دستاوردهای پژوهش و فناوری ملی در دولت های یازدهم و دوازدهم صحبت کرد. وی گفت که اخیراً به ویژه در چند سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته …

به گزارش شفاف دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف که امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم در ارتباطات مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد ، در مورد دستاوردهای پژوهش و فناوری ملی در دولت های یازدهم و دوازدهم صحبت کرد. وی گفت که اخیراً به ویژه در چند سال اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است. در سال 1999 ، تعداد مقالات نمایه شده توسط محققان ملی در وب سایت Web of Science 122 درصد نسبت به سال 1992 افزایش یافت و 69،779 مقاله در شانزدهم پایگاه داده قرار گرفتند. جهان را در میان سایر کشورها پیروز کنید و چندین سال متوالی در بین کشورهای اسلامی مقام اول را کسب کنید.

“این تبلیغ فقط به تعداد کمی مقاله محدود نمی شود و سهم کشور از برترین مقالات جهان یا کیفیت مقاله از 0.95٪ در سال 1992 به 28.4٪ در سال 1999 افزایش یافته است. من این کار را انجام خواهم داد.” این رشد 350 درصدی را در کشور نشان می دهد. هنگام ایجاد مقالات برتر جهان.

دکتر رحیمی ادامه می دهد: “این پیشرفت ها فقط به تحقیق محدود نیستند ، بلکه از نظر فناوری بسیار مهم هستند. به یک معنا ، ما در هشت سال گذشته 13 پارک علم و فناوری ، 453 واحد فنی و 1653 شرکت دانش بنیان جدید تاسیس کرده ایم. با این کار ، این مجموعه ها می توانند 34707 فارغ التحصیل دانشگاه را استخدام کنند.

معاون وزیر تحقیقات و فناوری در ادامه اظهار داشت: در سال 1998 ، درآمد حاصل از فروش محصولات فناوری توسط شرکت های پارک ها و مراکز رشد و توسعه علم و فناوری نزدیک به 137 میلیارد ریال بود که در سال 1992 بود. درصد نشان داده شده است. این مسئله در بخش صادرات این شرکتها بسیار مشهود است ، جایی که ارزش صادرات دانش بنیان توسط پارکها و مراکز رشد در سال 1992 ، 14.1 میلیون دلار بوده است که 200 میلیون دلار در سال 1396 و داخل بوده است. به 62.63 میلیون دلار افزایش یافته است . در سال 1998 ، با وجود تحریم های بسیار سخت ، این مبلغ به 98 میلیون دلار رسید.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت علوم افزود: حوزه فناوری تحقیق تنها به دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی محدود نمی شود ، بلکه با ایجاد روابط صنعت و اجتماعی با دانشگاه ها ، دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی که نیازهای صنعت و جامعه را برآورده می کنند ، تعداد آنها از 3035 در 1992 به 8427 در 1998 افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار داشت: از نظر ارزش پولی این قراردادها ، این مبلغ به ارزش 3.35 تریلیون ریال در سال 1992 و 21.370 تریلیون ریال در سال 1998 بوده است. این تعداد قرارداد زمینه را برای مشارکت و همکاری 1377 عضو هیئت علمی در اجرای پروژه های مربوط به صنعت و جامعه در سال 1992 و 4617 عضو هیئت علمی در سال 1998 فراهم کرد.

دکتر رحیمی گفت: امروزه ، پروژه های همزمان در تهران و سایر ایالت ها شامل 22 پروژه در زمینه های تحقیق ، زیرساخت های تحقیقاتی و ارتباط با جامعه و صنعت است که توسط 15 سازمان سفارش داده و استخدام شده اند. م institutionsسسات دولتی ، دو م institutionsسسه ، شرکت های خصوصی ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقات با 38.896 میلیارد تومان و اعتبار 2 میلیون دلار انجام شد.

به گفته اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، وی افزود: “پروژه ای که امروز در دانشگاه علم و صنعت شاهد آن هستیم ، پروژه ای برای نصب و استفاده از توربین ملی 25 مگاواتی به روز شده در شبکه ملی گاز است. این نمونه ای از همکاری موثر دولت است.” ، صنعت و دانشگاه ، افتتاحیه مرکز تجزیه و تحلیل داده پیشرفته حمل و نقل ، افتتاح مرکز تجزیه و تحلیل داده پیشرفته تلفن همراه و افتتاح بخاری تابش کاتالیزوری سه پروژه دیگر هستند. امروزه در این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به خبرنامه سئو ایران و جهان خوش آمدید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنامه سئو ایران و جهان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]