شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی/همکاری جمعی برای تکمیل چرخه تولید داروهای خاص

سه شنبه 14 ارديبهشت 1400
4:01
Uncut Gems

به گفته محققان داخلی ، پلاسمای افراد مبتلا به بیماری Covid-19 می تواند به نجات جان بیماران جدی با بیماری عروق ویروس کرونا کمک کند. بنابراین ، فردی که از بیماری بهبود یافته است ، بسته به شرایط ، می تواند برای درمان بیمار یا ساخت داروهای خاص پلاسما اهدا کند. به گزارش مجله آنلایندر …

شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی/همکاری جمعی برای تکمیل چرخه تولید داروهای خاص https://online-mag.ir/2021/04/شرایط-اهدای-پلاسمای-بهبودیافتگان-کرو/ مجله آنلاین Sat, 24 Apr 2021 23:08:02 0000 مجله تندرستی https://online-mag.ir/2021/04/شرایط-اهدای-پلاسمای-بهبودیافتگان-کرو/ به گفته محققان داخلی ، پلاسمای افراد مبتلا به بیماری Covid-19 می تواند به نجات جان بیماران جدی با بیماری عروق ویروس کرونا کمک کند. بنابراین ، فردی که از بیماری بهبود یافته است ، بسته به شرایط ، می تواند برای درمان بیمار یا ساخت داروهای خاص پلاسما اهدا کند. به گزارش مجله آنلایندر …

به گفته محققان داخلی ، پلاسمای افراد مبتلا به بیماری Covid-19 می تواند به نجات جان بیماران جدی با بیماری عروق ویروس کرونا کمک کند. بنابراین ، فردی که از بیماری بهبود یافته است ، بسته به شرایط ، می تواند برای درمان بیمار یا ساخت داروهای خاص پلاسما اهدا کند.

به گزارش مجله آنلایندر دهه 1960 ، فرانسه فاکتورهای انعقاد خون برای استفاده از بیماران هموفیلی را علاوه بر فرانسه به برخی از کشورها مانند آلمان ، ایتالیا ، آرژانتین ، عربستان سعودی ، عراق ، ایران و یونان صادر کرد. این فرآورده های خونی آلوده به HIV در بیماران هموفیلی که دائماً به فاکتورهای مختلف انعقادی خون نیاز داشتند ، تجویز می شد.

در سال 1987 ، اولین مورد بیمار هموفیلی از طریق فرآورده خون به ایدز آلوده شد. آمارها نشان می دهد که فقط در فرانسه ، تزریق خون آلوده به ویروس اچ آی وی به 1250 بیمار هموفیلی آلوده شد که 400 نفر آنها فوت کردند و حداقل 193 نفر در ایران به خون آلوده به اچ آی وی آلوده بودند.

این نمونه ای از فاجعه واردات و صادرات فرآورده های خونی از یک کشور به کشور دیگر است. به دلیل چنین فاجعه ای انسانی ، سازمان بهداشت جهانی داروهای زیست دارویی مورد نیاز هر کشور را برای جلوگیری از انتقال بومی در تمام نقاط جهان از مردم آن کشور دریافت کرده است و توصیه می شود با اهدای پلاسما تولید شود. بنابراین ، بیماری های بومی نباید بین کشورها منتقل شود. وقتی این بیماری ها منتقل می شوند ، می توانند در کشورهای دیگر شیوع پیدا کنند.

در همین راستا ، یکی از شرکتهای دانش بنیان در زمینه بیوتکنولوژی ، که به طور مشترک توسط سیستم تأمین اجتماعی و یک شرکت بیوتکست آلمانی برای تولید داروهای ایمن از پلاسما سرمایه گذاری شده است ، از سال 2003 و در سال 2006 فعالیت خود را آغاز کرد. ژاپن تا به امروز ، ما بیش از 500000 لیتر پلاسما برای تولید دارویی جمع آوری کرده ایم.

امروزه بسیاری از داروها از پلاسمای انسان ساخته می شوند که دارای کاربردهای مهم پزشکی است. “فاکتور VIII” ، “فاکتور 9” ، “آلبومین” و “ایمونوگلوبولین G” یکی از داروهای مشتق از پلاسما است که توسط این شرکت جمع آوری شده است.

پتانسیل تولید این داروها با فناوری پیشرفته آن فقط برای چند شرکت در اروپا و ایالات متحده در دسترس است و اکثر کشورهای جهان این محصولات را وارد می کنند.

تولید داخل داروها از پلاسمای انسان به شرح زیر است.

داروی فضایی زیر عنکبوتیه

این دارو از پلاسمای ایران حاوی 50 گرم پروتئین پلاسما در میلی لیتر (> 96 l lgG) تهیه می شود و یک بیماری نقص ایمنی متغیر متداول است ، مانند کمبود گاما گلوبولین خون یا کمبود مادرزادی. به عنوان یک درمان جایگزین برای سندرم نقص ایمنی جنسی. سندرم ویسکوت-آلدریچ ، یک نقص ایمنی شدید پیچیده ، تجویز می شود.

تومورهای مغز استخوان یا لوسمی لنفوسیتیک مزمن همراه با کاهش شدید ثانویه گاما گلوبولین و عفونت های مکرر ، سندرم نقص ایمنی اکتسابی مادرزادی ، کودکان مبتلا به عفونت های مکرر ، تنظیم سیستم ایمنی بدن و پیوند مغز استخوان آلوژنیک در اینجا برخی از مواردی است که این دارو به آنها نیاز دارد.

داروی کبد

این محصول حاوی ضد B برای جلوگیری از بیماری هپاتیت B در موارد تماس بعد از تزریق (تزریق یا سوزن تصادفی) ، تماس مخاطی (تخلیه مایعات تصادفی) ، تماس جنسی یا تماس دهانی و غیره است. حاوی مقدار زیادی سطح ویروس هپاتیت است آنتی بادی آنتی ژن. (با استفاده از پیپت) نوزادانی که از مادران HBsAg مثبت متولد می شوند (مادران مبتلا به هپاتیت B) دارای مواد HBsAg مثبت مانند خون ، پلاسما و سرم هستند و افرادی که در معرض خطر عفونت هپاتیت B هستند برای آنها تجویز می شود.

تجویز ایمونوگلوبولین هپاتیت B قبل یا با واکسن هپاتیت B نه تنها از ایجاد پاسخ ایمنی فعال به واکسن جلوگیری می کند ، بلکه دسترسی سریع به سطح مورد نیاز آنتی بادی های ضد هپاتیت را نیز فراهم می کند ..

دارو هم همین است

این دارو از پلاسمای ایران حاوی کنسانتره فاکتور انعقادی IX با سرعت 500 IU در هر ویال برای جلوگیری و درمان خونریزی هموفیلی نوع B (فاکتور IX کمبود مادرزادی) تولید می شود.

داروی هماکتین

این دارو از پلاسمای ایران حاوی کنسانتره فاکتور VIII انعقادی با سرعت 500 واحد بین المللی در هر ویال در کشور ، کمبود مادرزادی فاکتور VIII (هموفیلی A) ، کمبود فاکتور VIII اکتسابی ، فون تهیه می شود که برای درمان و پیشگیری از هموفیلی در ویلبراند استفاده می شود مرض. .. خواهد بود.

این داروها از پلاسمای اهدایی داوطلب تهیه می شوند و در لیست داروهای مهم برای بیماران خاص قرار دارند.

پلاسما باعث نجات زندگی در بیماران شدید ویروس کرونا می شود

مطالعات جهانی در مورد درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا با پلاسما درمانی نشان داده است که بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب با این روش از مرگ حتمی نجات یافته اند.

در همین راستا ، شرکت دانشبانیان علاوه بر تولید داروهای حاصل از پلاسمای انسان ، تحقیقات گسترده ای را در این زمینه با توسعه ویروس کرونا ، جمع آوری پلاسما از بیماران ویروس کرونا و ایمونوگلوبولین دارویی G-Covid- انجام داده است. ساخت 19

دکتر رضا سید حسینی ، معاون اجرایی شرکت دارو در گفت وگو با مجله آنلاینوی در مورد تولید IVIG در کشور گفت: “این دارو همچنین از پلاسمای انسانی گرفته شده است که برای جمع آوری پلاسما از افراد مبتلا به ویروس کرونا استفاده شد.”

وی با تأکید بر اینکه عروق ویروس کرونا بهبود یافته کاندید مناسبی برای محصول است ، توضیح داد: “مزیت پلاسما در افراد مبتلا به Covid-19 این است که آنها دارای آنتی بادی ضد ویروس کرونا هستند. بنابراین ، IVIG و سایر داروها در حال حاضر به طور غیر حرفه ای در درمان این بیماران استفاده می شود. این پلاسما در مقایسه با ممکن است در بهبودی م effectiveثر باشد بیماران مبتلا به بیماری کرونال قلب در ICU بستری شده اند.

به گفته محققان ، پلاسمای ویروس کرونا بیماری بیماران مبتلا به بیماری را درمان می کند که با هیچ درمانی نجات نمی یابد.

شرایط اهدای پلاسما به بیماران مبتلا به Covid-19

سیدحسینی وضعیت اهدای پلاسما توسط کمک کنندگان را به شرح زیر توصیف می کند: افراد مبتلا به بیماری Covid-19 که در دوره نقاهت و سلامت هستند می توانند 28 روز پس از بیماری به مرکز جمع آوری پلاسما مراجعه کنند. در این مراکز طبق همه پروتکل های بهداشتی از آنها نمونه خون گرفته می شود و در صورت فراهم شدن شرایط اهدای پلاسمای HyperQuid-19 ، این افراد می توانند پلاسما اهدا کنند.

“این همان روشی است که در ایالات متحده برای معالجه رئیس جمهور وقت به کار رفته است و وی طی سه روز از وضعیت بد خود بهبود یافت.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان تأکید می کند که فقط با چند ماه حضور در مرکز چرخه اهدای پلاسما کامل نمی شود. وی به یاد آورد که در این منطقه ، مگر اینکه فرهنگ سازی شود و مردم از آن استقبال کنند ، روند تولید داروهای مشتق از پلاسما تکمیل نمی شود و به هدف نهایی تولید دارو نمی رسد.

انتهای پیام


[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به خبرنامه سئو ایران و جهان خوش آمدید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنامه سئو ایران و جهان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]