نظریه ناتوانی آموخته شده

سه شنبه 2 آذر 1400
6:33
Uncut Gems

نظریه ناتوانی آموخته شده

تازه از کالج خارج شدم، بیش از دو سال بی رحمانه و بی رحمانه را در چاله های صنعت سرگرمی لس آنجلس به بردگی گذراندم. من در دوران حضورم در لس آنجلس چیزهای زیادی دیدم. متوجه شدم که در طول یک هفته کاری 100 ساعته اخراج نشده ام. من متوجه شدم که نور بیش از …

نظریه ناتوانی آموخته شده https://hillbilly.ir/نظریه-ناتوانی-آموخته-شده/ https://hillbilly.ir/نظریه-ناتوانی-آموخته-شده/#respond مشاور سئو و طراحی سایت Tue, 09 Nov 2021 23:54:42 0000 طراحی و سئو وب سایت https://hillbilly.ir/?p=17738

نظریه ناتوانی آموخته شده

تازه از کالج خارج شدم، بیش از دو سال بی رحمانه و بی رحمانه را در چاله های صنعت سرگرمی لس آنجلس به بردگی گذراندم. من در دوران حضورم در لس آنجلس چیزهای زیادی دیدم. متوجه شدم که در طول یک هفته کاری 100 ساعته اخراج نشده ام. من متوجه شدم که نور بیش از …

نظریه ناتوانی آموخته شده

تازه از کالج خارج شدم، بیش از دو سال بی رحمانه و بی رحمانه را در چاله های صنعت سرگرمی لس آنجلس به بردگی گذراندم. من در دوران حضورم در لس آنجلس چیزهای زیادی دیدم. متوجه شدم که در طول یک هفته کاری 100 ساعته اخراج نشده ام. من متوجه شدم که نور بیش از حد خورشید به همان اندازه بد است که کافی نیست (و در حالی که باران باعث سرطان نمی شود، باعث تصادفات ترافیکی بزرگ و گیج کننده در I-10 می شود.) به نظر من In ‘n Out Burger بهترین چیزبرگر را می سازد. در سراسر جهان (و “سبک حیوانات” هم آشفته و هم خوشمزه است.)

اما مهمترین چیزی که پیدا کردم «نظریه ناتوانی آموخته شده» بود.

ببینید، سال گذشته من در لس آنجلس این رئیس را به نام “باب” داشت. (این نام تغییر کرد زیرا “باب” یک مرد خوش تیپ است و من ترجیح می دهم او را آزار ندهم.)

“باب” یک همجنس گرا با زبان نرم، یک مرد یهودی از شهر نیویورک است که بیشتر روز کاری خود را صرف جستجو در اینترنت برای جستجوی پورنوگرافی می کند. ناگفته نماند که “باب” در کار خود بی کفایت بود. او می‌توانست جوری حرف بزند و مذاکره کند، طوری که کسی اهمیتی نمی‌دهد و به من یاد داد که چگونه با مردم مذاکره کنم.

مشکل این بود که “باب” نمی توانست * کاری * بجز * schmoose و معامله انجام دهد.

* جواب دادن به تلفن؟ اوه اوه

* ارسال فکس؟ اگه تلاش نکنه بهتره تونر واقعا گران است.

* پاسخ دادن به ایمیل‌ها، لیسیدن تمبرها یا فهمیدن نحوه تنظیم پست صوتی در یک تلفن همراه کاملاً جدید (آخرین باری که در سفر به فرانسه از دست داده‌اید)؟ بله، اوه اتفاق نخواهد افتاد.

حالا، چیزی که در مورد بی‌کفایتی «باب» به عنوان یک خردسال به من توجه کرد، این بود که در یک مقطع – در حالی که هر سال به کنسرت‌های زیبا و ملایم می‌رفت – باید انجام آن را یاد می‌گرفت. این یک چیزی است.

ببینید، در صنعت سرگرمی، نردبان سختی برای بالا رفتن وجود دارد. شما به عنوان یک کمک کننده انسان از پایین شروع می کنید. شما دو سال را صرف قهوه می خورید، با ادمین مزخرف می کنید و سعی می کنید ثابت کنید که “ابتکار” دارید. و سپس اگر خوش شانس هستید و مشتاق هستید، دستیار خود را بگیرید، تمام وقت خود را صرف صحبت با تلفن و تماشای فیلم های پورن کنید – و بنابراین دایره زندگی هالیوود ادامه می یابد.

بنابراین “باب” قبلاً در کپی کردن خوب بود.

یک روز، “باب” توانست کسی را متوقف کند، تماس دیگری بگیرد و سپس بدون تماس با آتش نشان ها به سراغ نفر اول برود.

روزی روزگاری “باب” ماهر بود.

تا زمانی که بفهمد اگر می خواهد پیشرفت کند باید *بیاموزد *بی کفایت شود.

می بینید، در هالیوود (و طبق آنچه من دیده ام، در هر صنعتی در آمریکا) اگر بتوانید کاری خوب انجام دهید، حتماً انگیزه خواهید داشت که آن را بارها و بارها انجام دهید. در واقع، اگر در کاری خیلی خوب هستید (تعمیر دستگاه کپی، نوشیدن قهوه، اجتناب از دعوا.) تمایل دارید که به آن یک چیز وابسته باشید، اما افراد کمتر ماهر در اطراف شما در حال افزایش هستند.

پس افراد مشتاقی مانند “باب” چه می کنند؟

چه به خود بیایند و چه نشوند، * یاد می گیرند که بی کفایت باشند.

آن‌ها تمام انرژی خود را صرف توسعه چند مهارت اساسی، مفید و قابل فروش می‌کنند و اجازه می‌دهند سایر چیزها کند و کند شوند تا زمانی که چاره‌ای جز توسعه آن‌ها نداشته باشند.

آنها گفتند: “باب هنوز با دستگاه کپی کار می کند و ما می ترسیم که اگر خیلی به آن نزدیک شود ممکن است منفجر شود.” بیایید او را بیرون بیاوریم و آن دفتر گوشه را به او بدهیم.

تئوری خوبی است، اما چه ربطی به بازاریابی دارد؟

این هم همینطور است. در زندگی روزمره‌ام، با کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار جدید – پناهندگانی از شیوه زندگی تجاری – آشنا می‌شوم که هرگز از این واقعیت شوکه نشده‌اند که تئوری بی‌کفایتی به شما کمک می‌کند تا در تجارت آمریکایی که واقعاً کشنده است پیش بروید. وقتی تنهایی بیرون میری

وقتی در یک “برج عاج” گیر کرده اید، می توانید انجام همه کارها را فراموش کنید، زیرا به خوبی می دانید که زیرساخت های این شرکت بزرگ چاق از شما مراقبت خواهد کرد.

اما در دنیای واقعی، اگر تصمیم بگیرید که نحوه کار دستگاه کپی را فراموش کنید، کپی انجام نشده است.

اگر تصمیم بگیرید که نحوه پاسخ دادن به تلفن را فراموش کنید، هیچکس شما را نجات نخواهد داد.

و اگر تصمیم دارید در بازاریابی بی کفایت شوید … خوب، به زودی اصلاً هیچ نوع تجارتی ندارید.

https://hillbilly.ir/نظریه-ناتوانی-آموخته-شده/feed/ 0


[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به خبرنامه سئو ایران و جهان خوش آمدید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرنامه سئو ایران و جهان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]